چرچ و دیگران (1991: 12-13) با معرفی برخی ابزار آماری همچون «آزمون اطلاعات دوسویه» و «آزمون تی»، اهمیت چنین ابزاری را در تحلیلهای زبانشناختی نشان میدهند. از سوی دیگر لاینز (1995: 62) تفاوت در باهمآیندهای دو واژة «big» و «large» را از دلایل نبود هممعنایی مطلق میان این دو واژه برمیشمارد. در این مقاله سعی بر آن است تا با ...
بیشتر
چرچ و دیگران (1991: 12-13) با معرفی برخی ابزار آماری همچون «آزمون اطلاعات دوسویه» و «آزمون تی»، اهمیت چنین ابزاری را در تحلیلهای زبانشناختی نشان میدهند. از سوی دیگر لاینز (1995: 62) تفاوت در باهمآیندهای دو واژة «big» و «large» را از دلایل نبود هممعنایی مطلق میان این دو واژه برمیشمارد. در این مقاله سعی بر آن است تا با استفاده از دو ابزار ذکرشده، ضمن اشاره به اهمیت پیکرههای زبانی و ابزار آماری در پژوهشهای زبانشناختی، تفاوت واژههای هممعنی از منظر باهمآیی بررسی شود.