آریا، غلامعلی و مرجان بوترابی(1387). «عزیزالدین نسفی و ولایت عرفانی»، فصلنامه علمی نامه الهیات، سال 1، شماره 2، صص 99- 115.
آلیاسین، محمدباقر(1388). «عقل و جایگاه آن در عرفان و زندگی انسان(قسمت دوم: از دیدگاه عزیزالدین نسفی)»، نشریه آفتاب اسرار، شماره 9، صص 3- 10.
ابراهیمیدینانی، آرزو(1392). «کمال در مشرب عرفانی عزیزالدین نسفی»، فصلنامه علمی کاوشنامه زبان و ادبیات فارسی، سال 14، شماره 27، صص 103- 146.
ابراهیمیدینانی، غلامحسین(1399). عرفان شرقی: شرح رساله «مقصد اقصی» عزیزالدین نسفی استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی، ترجمه: امیر اسماعیلی، تهران: نور سخن.
احمدوند، ولیمحمد(1390). «عرفان و قدرت سیاسی»، فصلنامه علمی قبسات، سال 16، شماره 61، صص 205- 222.
اسپرهم، داود و افسون امینی (1396). منازلالسائرین الیالله، تهران: نشر آرایان.
اسدیگرمارودی، محمد و بابک عزیزی (1390). «تبیین مراتب انسان کامل در اندیشه عرفانی عزیزالدین نسفی»، دوفصلنامه پژوهشنامه عرفان، سال 2، شماره 4، صص 1- 14.
افراسیابپور، علیاکبر(1392). «مهدویت از دیدگاه عزیزالدین نسفی»، فصلنامه علمی عرفان اسلامی، سال 9، شماره 36، صص 79- 92.
اکبری، منوچهر و مریم علینژاد(1396). «جلوههای تصویری اندیشههای عرفانی عزیزالدین نسفی در رساله «انسان کامل»، فصلنامه علمی سبکشناسی نظم و نثر فارسی(بهار ادب)، سال 10، شماره 1(35 پیاپی)، صص 169- 184.
امین، ندا(1397). «ساختار گفتمان مسلط در کتاب الانسانالکامل عزیزالدین نسفی»، نخستین همایش ملی تحقیقات ادبی با رویکرد مطالعات تطبیقی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، «https://civilica.com/doc/902210».
ایرانی، اکبر؛ اسفندیار، محمودرضا و علیرضا مختارپور (1381). انسان کامل(تلخیص و بازنویسی کتاب انسان کامل اثر عزیزالدین نسفی)، تهران: اهل قلم.
ایزدییزدانآبادی، احمد(1385). «بررسی تطبیقی آراء حکما و اندیشمندان ایرانی- اسلامی درباره انسان کامل»، فصلنامه خردنامه صدرا، شماره 45، صص 41- 60.
باغدسراف، مریم(1378). فرهنگ تعبیرات و اصطلاحات عرفانی الانسانالکامل عزیزالدین نسفی، پایاننامه کارشناسیارشد، استاد راهنما: دکتر علیاصغر حلبی، استاد مشاور: دکتر برومند، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
باقری، معصومه و عبداله نصرتی(1395). «بررسی ویژگیهای سبکی(زبانی) کتاب کشفالحقایق»، فصلنامه مطالعات ادبیات، عرفان و فلسفه، سال 2، شماره 1/3، صص 1- 13.
بدیعی، محمد(1387). «مفسران و شارحان مکتب عرفانی ابنعربی»، فصلنامه علمی معرفت، سال 17، شماره 128، صص 81- 98.
تجلیل، جلیل و یاسر هوشیار(1394). «بررسی تطبیقی سیمای انسان کامل در خطبه متقین نهجالبلاغه و آثار عزیزالدین نسفی»، فصلنامه علمی پژوهشهای نهجالبلاغه، شماره 46، صص 19- 30.
جوینی، عزیزاله(1362). تفسیر نسفی، قم: بنیاد قرآن.
حاجی سید آقایی، اکرمالسادات(1381). شرح لغات و اصطلاحات عرفانی کتاب الانسانالکامل، پایاننامه کارشناسیارشد، استاد راهنما: دکتر محمد غلامرضایی، استاد مشاور: دکتر بهمن سیدنظری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شهید بهشتی.
حاجیسیدآقایی، اکرمالسادات(1399). شرح لغات و اصطلاحات عرفانی کتاب الانسانالکامل، تهران: انتشارات مدید.
حسینپور، اکبر(1386). سیر تکاملی انسان کامل در آثار حلاج، بایزید، عزیزالدین نسفی، ابنعربی، عبدالکریم گیلانی، پایاننامه کارشناسیارشد، استاد راهنما: دکتر علیاصغر حلبی، استاد مشاور: دکتر مهردخت فاطمه برومند، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
حسینپور، اکبر(1391). در جستجوی انسان کامل(در آثار ابنعربی، نسفی، گیلانی)، تهران: نشر انتخاب.
حقی، علی و سیدهسمیه حسینی(1396). «مقام خلافت از دید ملاصدرا و عزیزالدیننسفی»، فصلنامه علمی قبسات، سال 22، شماره 86، صص 129- 148.
حقیقت، طاهره و سعید حاتمی(1395). «نقد و تحلیل اندیشههای اخلاقی و تربیتی عزیزالدین نسفی و مقایسه آن با آراء سعدی»، کنگره بینالمللی زبان و ادبیات، دانشگاه تربت حیدریه، مشهد، «https://civilica.com/doc/581979».
حمزییان، عظیم و طناز رشیدینسب(1397). «بررسی حقیقت وجود و مواجهه با آن در آثار عزیز نسفی(با تأکید بر آرای رودلف اتو)»، فصلنامه علمی اندیشه دینی، سال 18، شماره 2(پیاپی 67)، صص 53- 70.
حیدری، مهدی(1397). «نقطه و دایره در ادبیات عرفانی فارسی مطابق با مکتب ابنعربی»، دوفصلنامه علمی ادبیات عرفانی، سال 10، شماره 18، صص 163- 182.
حیدری، مهدی(1398). «اصطلاحات و نمادهای کلیدی مکتب ابنعربی در آثار منثور عزیزالدین نسفی»، نشریه علمی نثر پژوهی ادب فارسی، سال 22، شماره 45، صص 67- 89.
خرمشاهی، قوامالدین(1380). «اهل وحدت»، نشریه دروازه بهشت، شماره 2، صص 40- 49.
خسروانیشریعتی، سیدمحمد(1380). «لیلهالقدر، عید فرشتگان»، نشریه گلستان قرآن، شماره 91، صص 18- 21.
خیاطیان، قدرتا... و الهام رضوانیمقدم(1399). «بررسی نثر عرفانی خطابی در کتاب «الانسانالکامل» عزیزالدیننسفی»، مجله علمی مطالعات زبانی و بلاغی، سال 11، شماره 21، صص 79- 100.
دالوند، علیرضا(1393). بررسی و تبیین روشهای بلاغی در نثر خطابی کتاب انسان کامل عزیزالدین نسفی، پایاننامه کارشناسیارشد، استاد راهنما: دکتر محمدرضا حسنیجلیلیان، استاد مشاور: دکتر محسن حسینیمؤخر، گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه لرستان.
دینانی، غلامحسین (1371). «انسان کامل»، مجله تحقیقات اسلامی، سال 7، شماره 2، صص 7- 20.
ربانی، حامد(1352). مقصد اقصی در گنجینه عرفان، تهران: نشر گنجینه تاریخ.
رضایی، محمد و حسن رحماندوست(1394). «سبکشناسی نثر کتاب الانسانالکامل عزیزالدین نسفی»، همایش بینالمللی جستارهای ادبی، زبان و ارتباطات فرهنگی، موسسه سفیران فرهنگی مبین، تهران، «https://civilica.com/doc/533333».
رضایی، محمد و حسن رحماندوست(1394). «تفکر عرفانی عزیزالدین نسفی»، همایش بینالمللی جستارهای ادبی، زبان و ارتباطات فرهنگی، موسسه سفیران فرهنگی مبین، تهران، «https://civilica.com/doc/533317».
رضوی، مهدی(1398). آنکس که منم گوی که کیست؟ رساله در بیان شناخت و معرفت انسان برگرفته از کتاب الانسانالکامل عزیزالدین نسفی، تهران: انتشارات خجستگان.
رضوی، مهدی(1398). بیا تا گام برداریم: مقدمه کتاب انسان کامل نوشته عزیزالدین نسفی در قرن هفتم هجریقمری، تهران: انتشارات خجستگان.
رئیسی، احسان(1394). «دیدگاه نسفی درباره سلوک عرفانی»، دوفصلنامه علمی ادبیات عرفانی، سال 7، شماره 13، صص 65- 84.
رئیسی، احسان؛ میرباقریفرد، سیدعلیاصغر؛ محمدیفشارکی، محسن و حسین آقاحسینی(1392). «هستی و مراتب آن از دیدگاه عزیز نسفی»، دوفصلنامه علمی ادبیات عرفانی، سال 5، شماره 8، صص 93- 121.
رمضانی، مرضیه(1385). «کرامت انسان و انسان کامل در عرفان»، نشریه آینه پژوهش، شماره 102، صص 55- 67.
ریجون، لوید(1378). عزیز نسفی، ترجمه: دکتر مجدالدین کیوانی، تهران: نشر مرکز.
زارعبازقلعه، صونیا و صغری زارع(1395). «ذکر عرفانی در گذر زمان»، فصلنامه علمی عرفانیات در ادب فارسی، شماره 28، صص 44- 64.
زرگران، ایمان و غلامحسین غلامحسینزاده(1395). «کثرتگرایی دینی در کتاب الانسان الکامل عزیزالدین نسفی»، فصلنامه علمی مطالعات عرفانی، شماره 24، صص 105- 130.
ساعدی، سیدمحمد(1395). آداب صوفیانه: تحلیل و تطبیق در مصباحالهدایه عزالدین کاشانی و انسان کامل عزیزالدین نسفی، تهران: نشر سخنوران.
سالار، طاهره(1386). مقایسه انسان کامل در عرفان و اومانیسم، پایاننامه کارشناسیارشد، استاد راهنما: دکتر عبدالرضا مظاهری، استاد مشاور: پرویز عباسی داکانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
سعیدی، حسن و صفرعلی قدیری(1396). «مقایسه انسانشناسی در اندیشه عزیزالدیننسفی با حکمت ایران باستان»، فصلنامه علمی عرفان اسلامی، سال 14، شماره 54، صص 13- 28.
سلطانی، فاطمه و طاهره میرهاشمی(1398). «بررسی استعاره مفهومی «جهان هستی، درخت است» در متون عرفانی»، دوفصلنامه علمی ادبیات عرفانی، سال 11، شماره 20، صص 7- 31.
سلطانیکوهبانی، حسن و سارا لطیفیان(1395). «عالم الست در متون منثور عرفانی تا قرن هفتم»، فصلنامه علمی عرفانیات در ادب فارسی، شماره 22، صص 63- 81.
شاکر، محمدکاظم و فاطمهسادات موسوی(1389). «قرائتی بین ادیانی از انسان کامل با رویکرد عرفانی»، مجله علمی الهیات تطبیقی، سال 1، شماره 4، صص 19- 38.
شفیقاسکی، حسین(1391). جنبههای عرفانی عالم کبیر و عالم صغیر از دیدگاه عزیزالدین نسفی، پایاننامه کارشناسیارشد، استاد راهنما: دکتر عبدالرضا مظاهری، استاد مشاور: دکتر پرویز عباسیداکانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
شمشیری، بابک و زهرا فریدونی(1393). «مفهوم خود از دیدگاه روانشناسی انسانگرا و عرفان اسلامی با تأکید بر روش تطبیقی»، مجله علمی روشها و مدلهای روانشناختی، سال 4، شماره 16، صص 65- 84.
شیخحسنی، فهیمه(1381). انسان کامل از دیدگاه امامخمینی و عزیزالدین نسفی، پایاننامه کارشناسیارشد، استاد راهنما: دکتر علی شیخالاسلامی، استاد مشاور: دکتر صمد موحد، دانشکده الهیات، فلسفه و معارف اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
شیری، قهرمان(1390). «کرامتهای تخیلی در تصوف»، فصلنامه علمی زبان و ادبیات فارسی، سال 19، شماره 70، صص 63- 106.
شهبخش، آمنه(1388). «شناخت و تبیین انسان کامل در حوزه عرفان عملی(بر اساس آرای عزیزالدین نسفی، سنایی و عطار)»، نشریه ادبیات فارسی، شماره 24، صص 127- 175.
شهسواری، امیراعلم و جمیله علمالهدی(1398). «روششناسی پژوهش مروری و نقش آن در تولید دانش: توسعه یک گونهشناسی»، فصلنامه علمی روششناسی علوم انسانی، سال 25، شماره 98، صص 79- 105.
صاحبی، محمدجواد(1372). «نقش توحید در اصلاح اجتماعی»، نشریه کیهان اندیشه، شماره 48، صص 83- 96.
طالبیآهویی، فاطمه(1392). بررسی و مقایسه عشق، شادی، عقل و شریعتگریزی در اشو و اکنکار و عزیزالدین نسفی، پایاننامه کارشناسیارشد، استاد راهنما: دکتر عبدالرضا مظاهری، استاد مشاور: دکتر بخشعلی قنبری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
طالبیان، یحیی و ندا امین(1397). «ارتباط بافت موقعیتی و لایههای معنایی زبان در رساله «در بیان سلوک» کتاب الانسانالکامل؛ با تکیه بر رویکرد نقشگرایی هلیدی»، نشریه علمی پژوهشهای ادب عرفانی، سال 13، شماره 38، صص 29- 46.
عینعلیلو، علی و سارا حاجآخوندی(1393). «بررسی مقایسهای «ظهور ممکنات» بر اساس کتاب «انسان کامل» نسفی و «انسان کامل» گیلانی»، فصلنامه علمی بهارستان سخن(ادبیات فارسی)، سال 11، شماره 26، صص 203- 220.
فرخآشتیانی، بهاره (1397). فرهنگ موضوعی آثار چاپی عزیزالدین نسفی، تهران: نشر گیوا.
فدائیمهربانی، مهدی(1386). «ای درویش ...!(عزیزالدین نسفی و تأسیس اندیشه سیاسی بر مبنای اندیشه عرفانی)»، نشریه خردنامه همشهری، شماره 15، صص 37- 38.
فدائیمهربانی، مهدی(1387). «درآمدی بر ارتباط نظام معرفتشناختی و هستیشناختی عزیز نسفی»، فصلنامه علمی پژوهشهای فلسفی کلامی، سال 9، شماره 3(پیاپی 35)، صص 133- 160.
فدائیمهربانی، مهدی(1388). «ریشهیابی مفهوم حرکت جوهری در حکمت عزیزالدین نسفی»، فصلنامه علمی مطالعات اسلامی: فلسفه و کلام، سال 41، شماره 82، صص 147- 176.
فدائیمهربانی، مهدی(1388). پیدایی اندیشه سیاسی عرفانی در ایران از عزیز نسفی تا صدرالدین شیرازی، تهران: نشر نی.
فلامکی، محمدمنصور(1390). ریشهها و گرایشهای نظری معماری، چاپ چهارم، تهران: نشر فضا(مؤسسه علمی و فرهنگی فضا).
فلامکی، محمدمنصور(1391). شکلگیری معماری در تجارب ایران و غرب، چاپ سوم، تهران: نشر فضا(مؤسسه علمی و فرهنگی فضا).
فیرحی، داود و مهدی فداییمهربانی(1389). «تأملی در اندیشه سیاسی عزیزالدین نسفی»، فصلنامه علمی سیاست، دوره 40، شماره 3، صص 261- 278.
کاشفیمهر، علیاکبر(1395). بررسی تطبیقی انسان کامل از دیدگاه کنفوسیوس و عزیزالدین نسفی، پایاننامه کارشناسیارشد، استاد راهنما: دکتر قربان علمی، دانشکده الهیات، دانشگاه تهران.
کشاورزی عیشآبادی، سعید(1380). جایگاه انسان از دیدگاه ژانپل سارتر و عزیزالدین نسفی، پایاننامه کارشناسیارشد، استاد راهنما: دکتر علیاصغر حلبی، استاد مشاور: دکتر صمد موحد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
کلانتر، نوشآفرین و طاهره صادقیتحصیلی(1395). «درخت در نمادپردازیهای عارفانه و ریشههای اسطورهای آن»، دوفصلنامه علمی ادبیات عرفانی، سال 8، شماره 15، صص 67- 92.
کیوانی، مجدالدین(1378). «عزیز نسفی و آثار او»، نشریه کتاب ماه ادبیات و فلسفه، شماره 28، صص 34- 37.
لطیفی، رحیم(1385). «اثبات امامت و انسان کامل(2)»، فصلنامه انتظار موعود، شماره 18، صص 41- 72.
لندولت، هرمان(1377). «عزیز نسفی و بحث ماهیت وجود»، ترجمه: حسن لاهوتی، نشریه دانشکده الهیات دانشگا فردوسی مشهد، شماره 41 و 42، صص 407- 417.
لندولت، هرمان(1379). بیانالتنزیل، ترجمه: محمدرضا جوزی، تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.
ماهیار، شکیبا(1390). اشارات عزیزالدین نسفی، تهران: نشر الهام.
محمدیآسیابادی، علی؛ امین، احمد؛ کریمی، پرستو و زهره اسماعیلی(1397). «بررسی تعلیم و تربیت در آثار عزیزالدین نسفی»، فصلنامه علمی ادیان و عرفان، سال 51، شماره 2، صص 291- 308.
مرادی، حسن(1389). انسان کامل در قرآن و بازتاب آن در «الانسانالکامل» عزیزالدین نسفی، پایاننامه کارشناسیارشد، استاد راهنما: دکتر ماندانا هاشمی، استاد مشاور: دکتر مریم امیر ارجمند، دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
مرزانی، فریبا(1393). رساله قشریه و الانسانالکامل، پایاننامه کارشناسیارشد، استاد راهنما: دکتر سعید روزبهانی، دانشکده علوم انسانی اسرار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار.
معلم، حسین(1378). راز ربانی(اسرارالوحی سبحانی) در شرح حدیث قدسیه معراجیه، تهران: انتشارات امیرکبیر.
موله، ماریژان(1394). دو سمت سکهی ولایت، ترجمه: محمدعلی اخوان، مشهد: اخوان خراسانی.
میرباقریفرد، سیدعلیاصغر(1378). تصحیح کتاب بیانالتنزیل و تحلیل آثار عزیزالدین نسفی، رساله دکتری، استاد راهنما: دکتر مهدی محقق، استاد مشاور: دکتر مظاهر مصفا و دکتر تقی پورنامداریان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران.
میرباقریفرد، سیدعلیاصغر(1379). «نسفی و وحدت وجود»، فصلنامه علمی زبان و ادبیات فارسی، شماره 30- 31، صص 125- 144.
میرباقریفرد، سیدعلیاصغر (1391). بیانالتنزیل، تهران: انتشارات سخن.
میرباقریفرد، سیدعلیاصغر(1391). کشفالحقایق عزیز نسفی(قرن هفتم هجری)، تهران: انتشارات سخن.
میرباقریفرد، سیدعلیاصغر(1395). مجموعه رسائل عزیزبنمحمد نسفی مشهور به الانسانالکامل، تهران: انتشارات سخن.
میرباقری فرد، سیدعلیاصغر و احسان رئیسی(1396). «شیوه تبیین سنت و مشرب عرفانی(نمونه مطالعاتی: عزیز نسفی)»، دوفصلنامه علمی ادبیات عرفانی، سال 9، شماره 16، صص 171- 202.
ناصری، حقوردی(1381). زبدهالحقایق(تصحیح و تعلیق کتاب زبدهالحقایق اثر عزیزالدین نسفی)، تهران: نشر طهوری.
ناظمزاده، مرضیه(1383). بررسی انسان کامل در آثار عزیزالدین نسفی و نگرشی به سیر تاریخی این اصطلاح تا زمان او، پایاننامه کارشناسیارشد، استاد راهنما: دکتر علیاصغر حلبی، استاد مشاور: دکتر مهردخت فاطمه برومند، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
نجفیکیا، فریبا(1390). توحید از دیدگاه عزیز نسفی، پایاننامه کارشناسیارشد، استاد راهنما: دکتر عزیزاله افشار کرمانی، استاد مشاور: دکتر پرویز عباسیداکانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
نسفی، عزیزالدین(1341). الانسانالکامل، تصحیح: ماریژان موله و هانری کربن، ترجمه: دکتر سیدضیاءالدین دهشیری، تهران: انجمن ایرانشناسی فرانسه در ایران و نشر طهوری.
نسفی، شیخ عزیزالدینبنمحمد(1344). کشفالحقایق، تعلیق: دکتر احمد مهدویدامغانی، تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
نسفی، شیخ عزیزالدین(1365). مقصداقصی(از رهتوشه دیار کمال، مجموعهای برگزیده از رسالات عرفانی)، قم: انتشارات نور فاطمه.
نسفی، عزیزبنمحمد(1379). بیانالتنزیل: شرح احوال و تحلیل آثار، تصحیح و تعلیق: سیدعلیاصغر میرباقریفرد، تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.
نصرتی، عبدا... و فرشاد عربی(1392). «تلقی عرفا و مشایخ صوفیه از «فقر» با تکیه بر «کشفالمحجوب» علی هجویری و «انسان کامل» عزیزالدین نسفی»، فصلنامه علمی عرفانیات در ادب فارسی، شماره 17، صص 119- 141.
نصیری، محمد(1384). «انسان کامل در عرفان اسلامی»، فصلنامه اندیشه نوین دینی، سال 1، شماره 1، صص 67- 92.
نیری، محمدیوسف و عباس مرادی(1391). «ولایت در نگاه راز شیرازی»، مجله علمی شعرپژوهی بوستان ادب(علوم اجتماعی و انسانی سابق)، سال 4، شماره 1(پیاپی 11)، صص 197- 222.
نیکوبخت، ناصر و سید علی سراج(1393). «خاقانیپژوهی؛ معرفی و نقد پژوهشهای انجام گرفته درباره خاقانی از آغاز تا امروز»، فصلنامه علمی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، شماره 35، صص 74- 93.
واردی، زرینتاج؛ نیّری، محمدیوسف و فاطمه معزی(1398). «ریشهشناختی «وحدت وجود» در «کشفالحقایق» نسفی»، فصلنامه علمی عرفان اسلامی، سال 16، شماره 62، صص 13- 30.
وسفی، محمدرضا(1394). عرفانپژوهی، کتابشناسی 400 پژوهش عرفانی معاصر، قم: مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی(ص).
هاشمی، سیمین(1382). بررسی اصطلاحات عرفانی «انسان کامل» عزیزالدین نسفی با توجه به مثنوی معنوی مولوی، پایاننامه کارشناسیارشد، استاد راهنما: دکتر عبدالرضا سیف، استاد مشاور: دکتر عزیزاله جوینی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران.
یزدانفر، ساره(1391). «بررسی اصطلاحات عرفانی مشترک در حدیقهالحقیقه و مناقبالعارفین»، فصلنامه علمی عرفانیات در ادب فارسی، شماره 18، صص 167- 189.
یزدیبالاجاه، زهرا(1389). معاد از دیدگاه عزیزالدین نسفی و شیخ اشراق، پایاننامه کارشناسیارشد، استاد راهنما: دکتر عزیزاله افشار کرمانی، استاد مشاور: دکتر موسی ملایری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
یوسفی، محمدرضا و الهه حیدریجونقانی(1391). «نوآوریهای نسفی در تأویلات آیه نور»، فصلنامه علمی متنشناسی ادب فارسی(پژوهشهای زبان و ادبیات فارسی سابق)، سال 48، شماره 2، صص 125- 140.
Azar. A. S. and A. Hashim (2014). “Towards an Analysis of Review Article in Applied Linguistics: Its Classes, Purposes and Characteristics”, English Language teaching, No. 7, pp. 76- 88.
King, W. and J. He (2005). “Understanding the Role and Methods of Meta-Analysis in IS Research”, Communications of the Association for Information Systems, No. 16, pp. 665- 686.
Kitchenham, B. and S. Charters (2007). Guidelines for Performing Systematic Literature Reviews in Software Emgineering, Computer Science. Keele: Keele Univrsity.
Okoli, C. and K. Schabram (2010), “A Guide to Conducting a Systematic Literature Review of Information Systems Research”, Sprouts: Working Paper on Information, vol. 10, No. 26, Retrieved jul 26, 2018, from: http://sprouts.aisnet.org/10-26.
Ridgeon, Lioyd. (1998), Aziz Nasafi, T: Curzon Richmound.
Ridgeon, Lioyd. (1998), Introduced and Persian Metaphysics and Mysticism: Selected Treatises of Aziz Nasafi, T: Curzon Richmound.
- www.aghabozorg.ir
- www.ensani.ir
- www.gisoom.com
- www.irandoc.ac.ir
- www.ketab.ir
- www.magiran.com
- www.noormags.com
- www.nli.ir
- www.opac.nlai.ir
- www.sid.ir
- www.sohalibrary.com
- www.utdlib.ut.ac.ir