نقش متغیر جنسیت در قدرت کلام و اقناع مخاطب: مطالعه موردی فروشنده های فروشگاه های شهر شیراز

سبا ولی زاده؛ مولود صحفی

دوره 12، شماره 45 ، شهریور 1395، ، صفحه 77-93

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی زبان­شناختی ـ جنسیتی قدرت کلام و چگونگی کاربرد مؤلفه­ های اقناعی در متقاعدسازی مخاطب در فروشگاه­های شهر شیراز توسط فروشندگان زن و مرد است. در این پژوهش، داده­ ها به روش میدانی و تصادفی از طریق ضبط تعاملات میان پانزده فروشنده مرد و پانزده فروشنده  زن با مخاطبانشان به وسیله دستگاه ضبط صدا، گردآوری می­شود ...  بیشتر