کاربرد اصول گرایس در گفتار کودکان پسر مبتلا به اوتیسم و سالم

رحیمه روح پرور؛ مهدیه کرمی

دوره 10، شماره 36 ، خرداد 1393، ، صفحه 39-48

چکیده
  اوتیسم (درخودماندگی) نوعی اختلال رشدی- عصبی است که مشکل در زبان و گفتار یکی از مشخصه­های اصلی آن است. در پژوهش توصیفی- تحلیلی حاضر که از نوع مقطعی است، با ضبط گفتار روزمره کودکان، میزان پایبندی به اصول گرایس در گفتار 20 کودک پسر شش تا یازده ساله مبتلا به اوتیسم در مراکز توانبخشی کرمان با 20 کودک پسر سالم شش تا یازده ساله از مدارس ابتدایی ...  بیشتر